Veelgestelde vragen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leest u dit s.v.p aandachtig door!

 

Ik heb glas elders gekocht, maar er moet iets vanaf gesneden worden, kunnen jullie dit snijden? 

Nee, los van het risico of de technische onmogelijkheid (gehard/tempered/safety/kogelwerend /beloopbaar glas) koopt men immers ook geen brood of taart of pizza bij de ene bakker en laat het bij de ander snijden! Service verlenen wij slechts op de bij ons aangeschafte artikelen en is in de meeste gevallen gratis. Ook tegen vergoeding bewerken wij geen elders verkregen producten, deze dient u bij de verkopende partij aan te bieden. Indien gewenst kunnen wij wel een nieuw product voor u maken. 

 

Hoe kan ik iets bestellen?

U kunt uw bestelling heel eenvoudig doorbellen of u kunt langskomen in de winkel om uw bestelling door te geven en in de meeste gevallen wordt het direct gemaakt.

 

Werken/bezorgen jullie ook buiten Den Haag?

Ja, maar in de regel niet verder dan de aangrenzende steden, zoals Voorburg, Wassenaar, Rijswijk en Wateringen. In enkele gevallen komen we ook in steden als Delft, Zoetermeer en het Westland.

 

Ik heb een kapotte Tiffany lamp, kunnen jullie deze repareren? De hoge kosten van een reparatie en de giftige dampen die vrijkomen bij deze werkzaamheden heeft ons doen besluiten dit niet meer te doen. 

 

Kan ik voor de deur parkeren?

Normaal  gesproken is er altijd plek. Het is wel betaald parkeren.

 

Ik heb een kapotte ruit, wat moet ik doen?

Geeft u ons de globale afmeting van het raam door en we plannen met u een afspraak in om het glas te herstellen.

 

Mijn glas in lood is niet helemaal goed meer.  Komen jullie kijken?

Wij komen alleen als u ons de opdracht geeft om uw glas in lood te restaureren of repareren. Rijden naar een adres kost immers tijd en geld.

Een opdracht kunnen we bespreken tijdens een bezoek aan onze winkel of via de telefoon. Ter verduidelijking kunt u foto’s en globale maten meenemen van de ramen of stukjes glas van de kapotte ruitjes die vervangen moet worden.

 

Hoe weet ik wat iets kost?

Bij eenvoudige bestellingen kan vaak direct een prijs worden gegeven. Ook bij grotere bestellingen of opdrachten wordt in de meeste gevallen direct een prijsopgaaf gemaakt indien gewenst.

 

Ik wil graag een e-mail versturen, maar kan het e-mailadres niet vinden?

Dit klopt. Onze ervaring is dat mailen zelden leidt tot een efficiënte afhandeling van een mogelijke opdracht of bestelling. Wij kunnen u beter van dienst zijn door middel van persoonlijk contact in onze winkel/werkplaats en via telefonisch contact.

Foto’s of schetsen c.q. tekeningen van mogelijk te maken of te repareren opdrachten worden voor u uitgebreid en kostenloos in de winkel behandeld. Miscommunicatie is hierdoor uitgesloten en de informatie zal hierdoor volledig, duidelijk en prettig overgebracht worden.

 

Ik wil graag een offerte, hoe gaat dat in zijn werk?

In de meeste gevallen ontvangt u van ons direct een prijsopgaaf bij een bezoek aan onze winkel of aan de telefoon. Hierbij hebben wij de globale maten nodig en eventueel foto’s, bijvoorbeeld bij beschadigd glas in lood. Dit is voor u vrijblijvend en kostenloos. Uitgewerkte offertes kunt u in de winkel komen afhalen en worden niet verzonden. De kosten van het maken van een offerte op locatie worden berekend en bij opdracht gecrediteerd.

 

Wat kost het om mijn huis te laten isoleren/glas in lood te laten maken/keukenachterwand op maat/douchecabine op maat etc?

Meestal krijgt u direct een antwoord als u ons maten geeft en een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld van de situatie schetst. Dit kan bij een bezoek aan de winkel of telefonisch.

 

Ik wil graag dat jullie komen opmeten voor een offerte, hoe gaat dat in zijn werk?

Langskomen om op te meten kost tijd, reistijd en kilometers. Dit wordt berekend en gecrediteerd bij opdracht. 

Echter, vanwege grote drukte komen we alleen nog opmeten voor opdrachten die op voorhand  aan ons gegund zijn of opdrachten die worden gegeven na een bezoek aan de winkel of telefonisch contact.

 

Hoe langt duurt het voordat mijn bestelling klaar is?

De meeste producten leveren wij vanuit voorraad en kunnen meteen of dezelfde dag worden afgehaald. Uitzonderingen hierop zijn producten met een bewerking of grote aantallen. Indicatie levertijden:

Slijpen (recht) en boren: < 2 werkdagen

Facet (recht) slijpen: < 5 werkdagen

CNC slijpwerk: < 8 werkdagen

Dubbel glas (recht):  20-25 werkdagen

Glas in lood: 1 – 6 maanden

Deuren en wanden: 3 > 5 weken

 

Wanneer is mijn bestelling klaar?

Wij vertellen u vooraf precies wanneer de bestelling klaar is. Wanneer dit niet nauwkeurig aangegeven kan worden, dan bellen we u wanneer uw bestelling klaar staat.

 

Ik heb bij een andere partij glas besteld, maar dit is niet naar wens. Kan ik dit bij jullie op maat laten maken, laten plaatsen of er andere bewerkingen op laten uitvoeren?

Wij bewerken en plaatsen alleen glas dat bij ons gekocht is. Uiteraard kunnen wij voor u een nieuw gewenst produkt maken.

 

Ik wil een stuk hardglas op maat laten snijden?

Hardglas is niet meer te snijden of te bewerken, dus ook niet met supersonische lasers, diamantgebonden freesgereedschappen , diamanten glassnijders, snijden met waterjets en alles wat bedacht kan worden om hardglas toch te kunnen bewerken.

Wij kunnen indien gewenst wel een nieuw produkt voor u op maat maken. 

 

Ik wil graag zelf glas plaatsen, maar wil dat jullie het komen inmeten, kan dat?

Nee, als wij komen inmeten, dan verzorgen wij ook de installatie. Als u zelf wilt plaatsen dan dient u ook zelf de afmetingen te bepalen. In dat geval leveren/bezorgen wij het glas en de beglazingsproducten en geven u uitleg en advies vooraf om tot een goed resultaat te kunnen komen. 

 

Ik heb een gelakt stuk glas (tafelblad of spatscherm keuken) gekocht, welke kant is de bovenkant/voorkant?

De gelakte kant is de onderkant/achterzijde, de ongelakte kant is de bovenkant/voorzijde.

 

Ik wil iets retourneren, hoe gaat dat?

Op maat gemaakte produkten kunnen niet geretourneerd worden, deze zijn immers exclusief voor u gemaakt.

Overige items zoals glasbeslag, beglazingsartikelen en raamdecoraties kunnen binnen 5 werkdagen na beoordeling en goedkeuring omgewisseld of geretourneerd worden, mits onbeschadigd en in originele verpakking en met vertoon van een kassabon.  

 

Ik wil een tafelblad bestellen, kunnen jullie komen inmeten?

Nee, wij kunnen deze wel in Den Haag of directe omgeving bezorgen indien u deze niet zelf kunt komen ophalen of vervoeren.

U bent zelf verantwoordelijk voor een juiste maatvoering. Aan de hand van uw specificaties maken wij uw blad op maat. Wij accepteren geen reclamaties indien u zelf iets bestelt en de tafel blijkt bijvoorbeeld niet perfect ovaal, rond of maatvast te zijn n.a.v specificaties van de meubelfabrikant of een door u foutief genomen meting. Bij twijfel neemt u de tafel mee of levert u een maatvaste mal aan. Let op, hoe nauwkeurig de mal, des te nauwkeuriger het te maken tafelblad!